Blog

Loretta HANDRABURA

Loretta HANDRABURA

Experți 2023
Loretta HANDRABURA este dr., conf. univ., militantă pentru drepturile omului și parteneriat de gen în viața publică și privată. Promotoare a noilor tipuri de educație, impuse de realitățile socio-economice și culturale, cum ar fi educație pentru acceptarea alterității, educație pentru șanse egale, educație electorală și, desigur, educație pentru media. Este una dintre autoarele curriculumului şi manualelor Educaţie pentru media, treapta primară, gimnazială şi liceală, elaborate de Centrul pentru Jurnalism Independent.
Read More
Bahia ALBRECHT

Bahia ALBRECHT

Experți 2023
Bahia ALBRECHT este din Germania, fiind expertă în domeniul digital, cu o experiență de șase ani în cadrul DW Akademie. Cu studii în relații internaționale și educație, se focusează pe interconexiunea dintre drepturile omului și tehnologie. Cele mai recente subiecte de cercetare ale Bahiei Albrecht vizează Inteligența Artificială (AI) și reglementarea acestor noi tehnologii, realitatea extinsă (XR), combaterea autoritarismului digital și înțelegerea fragmentării internetului.
Read More
Valentina OLARU

Valentina OLARU

Experți 2023
Valentina OLARU  este secretară de stat în cadrul Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Este doctor în științe pedagogice și deține titlul de master în Știinţe ale educaţiei. Are o experiență de peste 30 de ani în sistemul educațional, fiind directoare adjunctă și directoare a Liceului Teoretic „Lucian Blaga” din Chișinău. A fost expertă în cadrul mai multor programe și coautoare a studiilor de dezvoltare a domeniului educației din Republica Moldova. Valentina Olaru are experiență în ceea ce privește elaborarea și implementarea documentelor de politici educaționale. Este autoare de curriculă națională, programe de examen, precum și programe de formare a cadrelor didactice. 
Read More
Angela VACARU

Angela VACARU

Experți 2023
Angela VACARU este absolventă a facultății de sociologie a Universității Al. I. Cuza din România și a unui master în Administrarea afacerilor la Newport University. Și-a început cariera în calitate de consultantă și instructoare în management organizațional și a oferit instruiri, consultanță și evaluări de programe pentru o gamă largă de organizații ale societății civile din Republica Moldova. Începând cu 2009 s-a alăturat echipelor unor proiecte ale USAID, implementate în Moldova de organizații internaționale (FHI 360, Internews în Moldova). Începând cu 2019 este manageră regională în Monitorizare și Evaluare pentru Europa și Eurasia la Internews Network, iar din 2021 colaborează cu Centrul pentru Jurnalism Independent în proiecte ce țin de domeniul alfabetizării informaționale și media. Este autoarea studiului „Abordarea exhaustivă și avansarea alfabetizării media în Moldova” realizat în 2021 și…
Read More
Participanții la Moldova Media Literacy Forum au adoptat o rezoluție privind importanța continuării eforturilor de promovare a Educației pentru media

Participanții la Moldova Media Literacy Forum au adoptat o rezoluție privind importanța continuării eforturilor de promovare a Educației pentru media

Noutăți 2021
Profesorii și profesoarele care au participat pe 17 septembrie 2021 la primul forum de educație media din Republica Moldova – Moldova Media Literacy Forum – au adoptat o rezoluție care accentuează importanța continuării eforturilor de promovare a Educației pentru media în rândul elevilor, tinerilor și părinților. Cadrele didactice au fost de acord cu faptul Educația pentru media este o disciplină extrem de importantă în era digitalizării, care ajută tânăra generație să se simtă sigură în spațiul online, să evite capcanele informaționale și să-și dezvolte capacitatea de analiză și gândire critică. În context, participanții la forum solicită Ministerului Educației și Cercetării să asigure cooperarea autorităților de stat de la diferite niveluri în vederea garantării calității procesului educațional la disciplina Educație pentru media, să cerceteze oportunitățile de integrare a educației media în…
Read More
Potențialul și perspectivele Educației pentru media au fost discutate în cadrul a șase masterclassuri la Moldova Media Literacy Forum

Potențialul și perspectivele Educației pentru media au fost discutate în cadrul a șase masterclassuri la Moldova Media Literacy Forum

Noutăți 2021
Ce înseamnă alfabetizare media? Cum putem integra conceptul de Educație pentru media în cadrul disciplinelor reale și umaniste? Ce instrumente digitale gratuite putem aplica în timpul predării conținutului pentru a face lecțiile de Educație pentru media și nu doar mai interesante? Cine sunt și ce mesaje promovează influencerii de pe TikTok și Instagram? Cum putem lupta împotriva dezordinii informaționale care s-a intensificat în ultimul timp și care este rolul profesorului în protejarea elevilor de hărțuirea în mediul online, fenomen ce a luat amploare, în special, pe timpul pandemiei? La aceste și multe alte întrebări au încercat să răspundă participanții la primul forum de educație media – Moldova Media Literacy Forum – pe durata celor șase masterclassuri organizate în cadrul evenimentului. Atelierele de lucru au evidențiat importanța disciplinei Educație pentru media pentru tânăra…
Read More
Profesori, despre experiența predării Educației pentru media: E o disciplină ce îți permite să fii creativ, inovativ

Profesori, despre experiența predării Educației pentru media: E o disciplină ce îți permite să fii creativ, inovativ

Noutăți 2021
Lansarea unui blog informativ despre evenimentele școlare, studierea furnizorilor de servicii media sau analiza conținuturilor din presă sunt doar unele dintre activitățile desfășurate în cadrul orelor de Educație pentru media. Despre experiența de predare și relevanța acestei discipline pedagogii au vorbit în cadrul primului forum de educație media – Moldova Media Literacy Forum, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent pe 17 septembrie. Silvia Cricovan este învățătoare în clasele primare la Liceul teoretic Alexandru Ioan Cuza din Chișinău și predă cursul de Educație pentru media pentru al doilea an. Ea susține că, pentru micii învățăcei, cursul începe cu prezentarea unor concepte simple și care pot fi însușite ușor la această vârstă. Profesoara remarcă faptul că elevii sunt interesați de aceste ore, inclusiv pentru că li se permite să utilizeze telefonul mobil, și recunoaște…
Read More